گوشي شيائومي عموما ايرادات تكراري دارند و خريداران اين محصولات معمولا مشكلات يكساني را گزارش ميدهند، به عنوان مثال مسئله داغ شدن گوشيها يكي از مواردي است كه بسياري از خريداران گوشيهاي شيائومي از آن شكايت ميكنند، همچنين عملكرد كند رم و كيفيت پايين دوربين سلفي گوشيهاي خانواده مي (mi) نيز، از ايراداتي است كه به محصولات شيائومي وارد شده است. اگر شما يكي از محصولات شيائومي را تهيه كرده باشيد، به احتمال فراوان با يكي از اين مشكلات مواجه شده يا خواهيد شد.
قابليت شارژ سريع گوشي به درستي كار نميكند
گوشي ردمي 8 به طور رسمي از شارژ سريع 18 وات پشتيباني ميكند اما شارژر داخل جعبه آن 10 وات است. بنابراين اگر تصميم داشته داريد كه روند شارژ را سرعت ببخشيد بايد يك شارژر 18 وات خريداري نماييد. با اين حال بعضي از كاربران گزارش دادهاند كه شارژ سريع در گوشي آنها كار نميكند. اولين نكتهاي كه بايد به آن توجه داشته باشيد استفاده از يك شارژر استاندارد و مناسب است. براي شارژ سريع دستگاه بايد شارژر شما 9 ولت و 2 آمپر باشد. علاوه بر اين حتماً گوشي خود را بهروز نگه داريد زيرا بهروزرسانيها مشكلات متعددي را رفع ميكنند.
رابط كاربري و آپديتهاي متناقض با هم
محصولات برند شيائومي از سيستم عامل اندرويد بهره ميبرند، شركتهايي مانند گوگل، سامسونگ و هوآوي سالهاست كه در ساخت رابط كاربري تجربه دارند اما شيائومي اينگونه نيست، محيط شيائومي سنگين است و شباهت زيادي به iOS دارد، محيط كاربري شيائومي به طور عمده براي بازار چين طراحي شده و اين ايرادات موجب شد تا رابط كاربري شيائومي يا MIUI از همان ابتدا منتقدان بسياري داشته باشد، با وجود بروزرسانيهاي مختلف و عرضه نسخههاي جديدي از MIUI اين موارد تاكنون رفع نشده است.
يكي ديگر از ايرادات رايج شيائومي، زمان عرضه طولاني آپديتهاي اندرويد، براي گوشيهاي اين شركت است. دارندگان گوشيهاي شيائومي بايد بيش از ديگر برندها به انتظار عرضه آپديت جديد اندرويد براي محصول خود باشند. زمان طولاني عرضه بروزرساني اندرويد براي محصولات شيائومي دليل مشخصي ندارد اما اين مورد اصلا براي خريداران شيائومي، خوشايند نمي باشد.
مشكلات سيم كارت و شبكه
- بررسي كنيد شايد دسترسي به سيم كارت محدود شده باشد يا با يك رمزعبور قفل شده است. اين رايج ترين علت براي بروز اين مشكل است.
- ممكن است خود سيم كارت صدمه ديده باشد. بررسي كنيد و در صورت لزوم تعويض نماييد.
- ممكن است اسلات سيم كارت بر روي گوشي آسيب ديده باشد.
- دقت داشته باشيد كه بوت لودر گوشي قفل نشده باشد، زيرا ميتواند گاهي بهروزرسانيهايي را دعوت كند كه متعلق به گوشي شما نيست.
- بررسي كنيد شايد محل فعلي شما داراي سرويسهاي مربوطه نيست يا شبكه در آنجا وجود ندارد.
- بررسي كنيد Sim Card به صورت دستي در بخش تنظيمات Sim and Network غيرفعال نشده باشد.
- دليل اين مشكل ميتواند تعليق خدمات سيم كارت، در صورت استفاده نكردن طولاني مدت باشد.
- بررسي كنيد شايد حالت هواپيما (AirPlane) گوشي شما روشن است.
- گاهي اوقات قرار ندادن ناصحيح سيم كارت داخل گوشي باعث بروز اين مشكل ميشود. آن را درآورده و مجدداً داخل اسلات قرار دهيد.
- ممكن است مشكل با يك راه اندازي مجدد ساده حل شود.
- مطمئن شويد مشكل اين نيست كه سرويسهاي رومينگ مستلزم فعال بودن روي سيم كارت شما هستند.
- بررسي كنيد آيا سيم كارت شما در يك ديوايس ديگر درست كار ميكند يا خير.
فونت گوشي موبايل تغيير نميكند
به دليل محدوديتهاي منطقهاي در برخي مناطق جهان گوشيهاي شيائومي از تمام ويژگيها پشتيباني نميكنند. به عنوان مثال قفل گشايي به وسيله تشخيص چهره در همه مناطق در دسترس نيست. در مورد تمها هم اين مشكل را دارد و در برخي مناطق دسترسي كاملي به اين بخش نخواهيد داشت. بنابراين براي دور زدن اين محدوديتها فقط بايد منطقه جغرافيايي خود را در گوشي تغيير دهيد. با اين كار ميتوانيد به قابليتهاي بيشتري دست پيدا كرده و فونت گوشي را نيز تغيير دهيد. براي تغيير منطقه در ردمي 8 خود اين مراحل را دنبال كنيد:
- به بخش تنطيمات رفته و سپس بر روي تنظيمات بيشتر (Additional settings) كليك كنيد.
- سپس بر روي منطقه (Region) لمس كنيد و كشور مد نظر خود را انتخاب كنيد.
تعميرات گوشي شيائومي خود را به كارشناسان ما در پارس ارتباط لوتوس بسپاريد و براي دريافت مشاوره رايگان به وبسايت ما مراجعه كنيد و با همكاران ما در ارتباط باشيد.